Dizel otomobillerin, benzinli otomobillere oranla
satış fiyatları daha yüksektir. Ancak dizeller daha ekonomik oldukları
için daha fazla rağbet görürler lakin
dizel otomobillerin kullanımı vebakımı benzinli otomobillere göre daha
da zordur. Öyleki bilgi eksikliği nedeniyle dizel
motorlarda yapılan küçük yanlışlar büyük zararlar meydana
getirebilmektedir. Bu nedenle dizel
motorların bakımı ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak çok önemlidir.
Eğer otomobilinizi uzun süre ve sağlıklı bir şekilde kullanmak istiyorsanız bazı konularda dikkatli olmalısınız.
Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki dizel araçlar uzun yollarda
ekonomiktir yani yılda 20-30 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz
ekonomi sağlamış olmazsınız. Otomobilini kısamesafelerde kullanan sürücüler
için benzinli otomobiller daha uygundur.
Dizel kullanırken dikkat edilmesi gerekenler ;
Motoru çalıştırmadan önce kontağı yarım çevirerek uyarı ışıklarının
sönmesini bekleyin. Çünkü ilk çalıştırmada motor soğuk olacağı
için aracı zorlayabilirsiniz.
Kalitesiz yakıt kullanmayın. Tek seferlik kullanılan kalitesiz yakıt bile motorda ciddi sorunlara neden olabilir.
“Aracı vurdurmayın” Dizel motorlarda yapılan en büyük hatalardan biri de
budur. Yeni nesil dizellerde motor çalışır durumda değilse yağ basıncı
oluşmaz bu nedenle vurdurma esnasında dizel pompasına aşırı yük biner ve
ciddi zarara yol açabilir. Zaten aracınızın klavuzunda da
“aracınızı iterek çalıştırmayın” yazar.
Aracınızı düzenli olarak servise götürün.
Periyodik bakım dizel otomobillerde daha fazla önem arz eder. Çünkü
bildiğiniz gibi dizel yakıt, benzinli yakıta oranla daha çok partikül
taşır. Bu partiküller mazot filtresinde birikir
ve aracın performans kaybetmesine neden olur.
Eğer kullandığınız araç turbo dizel ise bu konuda da bilmeniz gereken birkaç önemli nokta var ;
Öncelikle bilinmelidir ki turbo dizel motora sahip olan araçlar gaz
verilerek ısıtılmamalıdır. Motoru ısıtmak için en az 30 saniye rölantide
çalıştırmak yeterlidir. Diğer önemli nokta ise motor soğukken yüksek
devirde kullanılmamalıdır. Çünkü motor soğukken yüksek devire çıkması
aynı zamanda yüksek basınç oluşmasına neden olur bu durum turbo
türbinlerine zarar verebilir. Yani motor soğukken 2500 devri aşmamakta
fayda var.
Turbo araçları çalıştırmak kadar stop etmekte büyük önem arz eder.
Tıpkı ilk çalıştırmada motorun gaz verilmeden ısıtılması gerektiği gibi
stop edilirkende en az 30 saniye gaz verilmeden çalıştırılması gerekir.
Bunun nedeni motor çalışırken turbo türbinlerini birbirine bağlayan
milin yağlanmasıdır. Kontağı kapattığınızda motor durur buna bağlı
olarak yağlama da durur. Ancak turbo yağsız olarak bir süre daha dönmeye
devam eder. Bu durum turboda büyük zararlar açabilir. O yüzden motoru
stop etmeden önce rölantide bir süre çalıştırarak turbo türbinlerinin
normal devrine inmesi beklenmelidir.
Eğer turbo dizel aracınızı sağlıklı olduğu kadar ekonomik olarak
da kullanmak istiyorsanız “maximum tork” durumuna dikkat etmeniz
gerekir. Yani dizel araçlar için maximum torkgücü üreten devir aralığını
geçmemelisiniz. Zaten turbo dizel araçlarda maximum güçgenellikle 1750
ile 3750 devirleri arasında üretilir. Bundan fazlası gereksiz ve
zararlıdır. Araçhareket halindeyken de maximum güç aralığını geçip
geçmediğinizi aracın çekişinden de anlayabilirsiniz.
İkinci önemli nokta ise kalkış ; kalkışlarda aracınızı kesinlikle
rölanti (1000) devrine düşürmeyin. Bu durumda mazot pompası zarar
görebilir. Aynı şekilde rölanti de gidiyorsanız gaz pedalına bir anda
abanmayın, turbo yüksek basınç altında kalacağı için zarar görebilir.
Blog Arşivi
-
▼
2013
(204)
-
▼
Nisan
(110)
- BiR ERKEK, BiR KADINI MUTLU ETMESi içiN YALNIZCA S...
- Abla Olmak!
- 80'li yıllarda biz öğrenciydik ve nasıldık bir bakın:
- OKUMADAN GEÇME !
- Mutlaka okunmalı...
- Siz hangi ağaçsınız?
- Hala anlayamadınız değil mi?
- Başarı Formülü !
- Yoğurt Alırken Bu Rakamlara Dikkat !
- MUTLAKA OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM ! :))
- Gerçekten Kadın olmak masallarda bile zor...
- OKUMAYA DEĞER !
- Yumurtanın Faydaları Nelerdir?
- Kurban Bayramı Mesajları
- Göçlerin Nedenleri ve Sonuçları
- Mayaların Kehaneti Neydi?
- Albert Einstein Kimdir?
- Kabuklu Yemişlerin Sağlığımız Açısından Önemi
- Petrolü kim buldu ?
- Kuzey Kutbunu kim buldu ?
- Youtube Kim Buldu ?
- Satrancı Kim Buldu ?
- Trafik işaretlerini kim buldu ?
- Kılıcı Kim Buldu ?
- Tek yön yol uygulamasını kim buldu ?
- Şalgam Suyunun Faydaları Nelerdir?
- Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Örümcek ağının özelliği nedir ?
- Dünyanın yuvarlak olduğunu kim nasıl keşfetti ?
- Elde Eriyen Element : Gallium
- Yağmurdan Sonra Toprak Kokusu Neden Olur?
- Bezuar keçisi yılan zehrinden nasıl kurtulur ?
- Öfke ve Sevgi
- Samsung’un Apple’a Yaptığı Gülümseten Trip
- Dünyanın En Uzun Köprüsü
- Güncel Bilgi 1
- Profesöre KAPAK
- Dinamik Denge Desteği (DSA) Nedir ?
- Marş Motoru Nedir ? Nasıl Çalışır ?
- Modifiye Nedir ? Nasıl Yapılır ?
- Tork Nedir? Ne İşe Yarar?
- Beygir Gücü (HP) Nedir ?
- Roraima Dağının Gizemi…
- Satrancı Kim Buldu ?
- Uçağı Kim Buldu ?
- Google Kim Buldu ?
- Narın Faydaları Nelerdir?
- Dünyanın en pahalı elbisesi
- Kusursuz pedikür için ipuçları
- Günlük ihtiyacınız olan 5 besin
- Roma Rakamları Nasıl Yazılır?
- Tansiyon Ölçümünde Nelere Dikkat Edilmelidir ?
- Renk Nedir? Nasıl Oluşur?
- Anne Sütüne En Yakın Süt: Keçi Sütü
- Mutasyon Nedir? Çeşitleri ve Sebepleri Nelerdir?
- Hız Sabitleyici (Cruise Control) Nedir ? Nasıl Çal...
- Kahveyi Bırakmanın Gerekliliği ve 10 Önemli Nedeni
- En akıllı hayvan !!!
- Güneş, sıcak çarpmasında ne yapmalıyım?
- Dünyanın En Geniş Mağarası
- Dizel Motoru Nedir? Nasıl Çalışır?
- Yön Bulma Yöntemleri Nelerdir?
- Dizüstü pilleri neden zamanla gücünü kaybediyor?
- Mevlâna nasıl gel dedi ?
- Çocuk Olmak
- Anadolu’da Türkler
- Osmanlı’da Cadılar Vampirler ve Büyücüler
- Kaybolan Koloni: Croatoan Olayı
- Beynin Gizli Güçleri
- Öğrenilmiş Çaresizlik
- Keops piramidi .
- Anne karnındaki yunus.
- Bir gün susmayı öğrendim.
- OKUMAYAN ÇOK ŞEY KAYBEDER ! MUTLAKA OKUYUN !
- OKUMADAN GEÇME ! - Kavanoz ve Kahve
- BİZ ÇOCUKKEN .....
- Zemzem Suyundaki Mükemmel Sırlar
- TOPRAK bir gün aynaya dedi ki!!!
- Horoz ve Tilki Hikayesi!
- MUTLAKA OKUYUN !
- Ben küçükken çok salaktım
- Kim Denemek İster :) Sporun Adı Zorbing :)
- ÜŞENMEDEN OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM !
- Uçak Düşmek Üzere...
- Yanlış Yere Giderse...
- Hintli ustadan, çırağına hayat dersi...
- TRABANT
- OKUMADAN GEÇME !
- Yöntemler sıradışı hepsi gerçek !
- MUTLAKA OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM !
- MUTLAKA OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM !
- OKUMADAN SAKIN GEÇME !
- Bir varmış bir yokmuş...
- Murphy Kanunları (Mutlaka Okuyun)
- MUTLAKA OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM !
- ALTIN KURALLAR - MUTLAKA OKUYUN..
- YAŞAYINCA ANLADIM..
- Yeter ki SAMİMİ olun..!
- ORGANLARIN YENİLENMESİ
- Bir itiraf
-
▼
Nisan
(110)